Microsoft anunță DirectX 12 la GDC
Microsoft a făcut anunțul oficial legat de lansarea DirectX 12, la GDC, așa cum ne așteptam de câteva săptămâni.
Microsoft a anunțat în cadrul conferinței GDC a 12-a versiune a API-ului DirectX, care vine desigur cu îmbunătățiri majore. Odată cu DirectX 12, vedem un nou API Direct3D, despre care Microsoft spune că este cel mai rapid și mai eficient. Suportul pentru DirectX 12 va fi oferit atât pentru segmentul de hardware pentru PC-uri cât și pentru laptopuri, dispozitive ce rulează Windows Phone și pentru Microsoft Xbox One. Direct3D 12 asigură o scalare nouă, la un nivel mai jos decât până acum, ce optimizează atât folosirea procesorului grafic, cât și funcționarea cu mai multe nuclee a CPU-ului.
Există un set nou de instrucțiuni ce îmbunătățesc simțitor eficiența algoritmilor folosiți în programarea jocurilor. Microsoft a prezentat cu ajutorul lui 3DMark o îmbunătățire de aproximativ 50 de procente în folosirea CPU-ului precum și o distribuție mult mai bună a task-urilor pe mai multe nuclee ale aceluiași procesor. Nvidia spune că va suporta DirectX12 pe toate GPU-urile care momentan funcționează cu DirectX 11, pentru plăcile din generațiile Fermi, Kepler și Maxwell.
DirectX 12 este un competitor direct al API-ului mantle de la AMD, iar producătorul cu pelerina roșie a confirmat de asemenea compatibilitatea cu acest API pe plăcile din seria GCN (Graphics Core Next), adică toate plăcile din seria R9 momentan.